ליידי X גאגא

קונדומים: הפחתת הסיכון להריון לא רצוי ולזיהומים המועברים במגע מיני

קונדומים: הפחתת הסיכון להריון לא רצוי ולזיהומים המועברים במגע מיני

קונדומים הם אמצעי מניעה חשוב, המציע הגנה יעילה מפני הריונות לא רצויים והעברת זיהומים רבים המועברים במגע מיני (STI), כולל HIV. כאמצעי הגנה זול, נגיש ודיסקרטי, קונדומים הם אחת השיטות הפשוטות והאמינות ביותר להפחתת הסיכון להידבקות במחלות מין ולמניעת הריונות לא מכוונים.

השימוש בקונדומים החל בשנת 1600, כאשר אנטומיסטים איטלקים ייצרו "שלפוחיות עור של בעלי חיים" לשימושם האישי. קונדומים גומי הראשון, אשר נמכרו מסחרית, יוצרו באמצע 1800. במשך עשרות שנים, קונדומים התפתחו הן בחומרים והן בעיצוב, וכיום יש מגוון רחב של סוגים וגדלים אמינים ונוחים יותר מאי פעם.

קונדומים עשויים בדרך כלל מסוג של גומי לטקס דק, אשר בדרך כלל מספק מחסום יעיל נגד רוב הנגיפים והחיידקים הנישאים בנוזלי הגוף. קונדומים שאינם לטקס, העשויים לעתים קרובות מפוליאוריתן או פוליאיזופרן, זמינים למי שאינו יכול להשתמש בלטקס. קונדומים שאינם לטקס מספקים בדרך כלל את אותה רמת הגנה מפני מחלות מין והריונות לא רצויים כמו קונדומים מלטקס, אך ידוע שהם נשברים בקלות רבה יותר.

בנוסף קונדומים לטקס סטנדרטי, ישנם גם זנים שונים זמינים המספקים הגנה נוספת מפני מחלות מין. ישנם גם קונדומים משומנים ומצולעים שיכולים לעזור ליצור חוויה מהנה יותר לשני בני הזוג.

היעילות של קונדומים לטקס במניעת מחלות מין יכולה להשתנות בהתאם לסוג הזיהום המועבר. לדוגמה, על פי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), קונדומים מספקים הגנה נהדרת מפני כלמידיה, זיבה ו- HIV, אך רק הגנה יעילה במידה מסוימת מפני הרפס ועגבת. קונדומים הם גם הרבה יותר יעיל כאשר נעשה שימוש עקבי ונכון; אפילו מעידה אחת עלולה לגרום לזיהום.

כאשר משתמשים בהם נכון, קונדומים הם צורה יעילה ביותר של אמצעי מניעה. על פי ה- CDC, כאשר אישה משתמשת בקונדום בצורה נכונה ועקבית, הסיכון שלה להיכנס להריון מופחת ב -98%. למרות שמספר זה מבוסס על שימוש מושלם, האפקטיביות בעולם האמיתי קרובה – כ-85%. במילים פשוטות, קונדומים יכולים להיות דרך מצוינת למנוע הריונות לא רצויים.

למרות היעילות של קונדומים במניעת הריונות לא רצויים ומחלות מין, עדיין יש אנשים שבוחרים לא להשתמש בהם. גורמים כגון מבוכה, חוסר חינוך לגבי שימוש בקונדום, וגישה נמוכה לקונדומים יכולים לשחק בהחלטה זו. בנוסף, חלק מהאנשים חווים אלרגיה או רגישות ללטקס, מה שיכול להקשות על מציאת אפשרות מתאימה.

באופן כללי, קונדומים הם דרך מצוינת להפחית את הסיכון להריון לא רצוי והעברת מחלות מין רבות. הם זולים, נגישים ויעילים מאוד כאשר משתמשים בהם נכון. עם מגוון רחב של סגנונות, גדלים וחומרים זמינים, קל יותר מאי פעם למצוא קונדום שמתאים לך. עם זאת, אם אינך בטוח לגבי השימוש בקונדום, חשוב לדבר עם ספק שירותי בריאות לקבלת ייעוץ לגבי צורות אחרות של אמצעי מניעה או מניעת STI.

כוכבות פורנו: הצצה מקצועית לתעשיית הסרטים למבוגרים

כשמדובר בתעשיית הסרטים למבוגרים, יש קבוצה אחת מסוימת של אנשים שהפכו שם נרדף לה - כוכבות פורנו. מבצעים אלה שבו קהלים…

כוכבות פורנו: הצצה מקצועית לתעשיית הסרטים למבוגרים

elcome to Tel Aviv: עיר תוססת בלב ישראל

ממוקמת על חוף הים התיכון, תל אביב היא עיר אקלקטית שלא ישנה לעולם. היא מכונה לעתים קרובות "העיר שלא עוצרת לעולם",…

elcome to Tel Aviv: עיר תוססת בלב ישראל

עולמן של נערות ליווי: הצצה למקצוען, דעותיהן ואישיותן

נערות ליווי היו חלק מהחברה במשך מאות שנים, לעתים קרובות אפופות סודיות ונשפטות על פי נקודות המבט הצרות של החברה. עם…

עולמן של נערות ליווי: הצצה למקצוען, דעותיהן ואישיותן