ליידי X גאגא

עלייתה ועלייתה של שתיית קפה: היסטוריה

עלייתה ועלייתה של שתיית קפה: היסטוריה

האמנות והתרבות של יצירה ושתיית קפה מתוארכות למאות שנים, משתרעות למרחקים ברחבי העולם ומתחברות לאחד הבילויים האהובים בעולם – לגימת קפה טרייה. מבתי קפה קטנים באיטליה ועד בתי קפה שוקקים ביפן ותרבות הקפה השולטת באמריקה המודרנית, המשקה האהוב הזה תדלק שיחות, עורר יצירתיות וקירב בין אנשים.

כדי לספר את סיפור מסעו של הקפה לדורותיו, עלינו להתבונן אל מקום מוצאו: אתיופיה, או ליתר דיוק, צמח קפה בר באזור קאפה באתיופיה. רישומים מראים כי הצמח שימש את הרועה ואת העזים שלו, ואז נאמר שהוא הבחין במטען האנרגיה החדש של העיזים.

במשך המאות הבאות נראה כי השימוש בקפה היה מוגבל במקצת. רק במאה ה-15 החל הקפה להיות בולט יותר באתיופיה, שם החלו לגדל ולקלות אותו כמשקה.

במאה ה-16 התפשט המשקה הפופולרי הזה לתימן השכנה, שם זוקק הקפה והועבר לאנשי דת שהחלו להגיש את המשקה כחלק מטקסי התפילה שלהם. כאן החלה הדרך המלכותית של הקפה לתהילה, שהחלה להתפשט ברחבי המזרח התיכון וצפונה לתוך אירופה, כאשר המדינות העשירות יותר אימצו את הטרנד החדש וקראו למשקה 'קהווא' או 'קהוה'.

במאה שלאחר מכן, קונסטנטינופול (איסטנבול של ימינו) הפכה למרכז החדש של "תרבות הקפה". כאן, 'בתי הקפה' הראשונים נפתחו על ידי סוחרים מקומיים, ואפשרו לאזרחים לבוא וליהנות מהתערבבות עם אנשים חדשים ולדון ברעיונות חדשים תוך לגימת כוסות הקפה שלהם.

בשנת 1650 הגיע ללונדון לידתו של בית הקפה הבריטי, שם נולד המושג 'חדר הקפה'. כאן התפתחו כללי ההתנהגות המורכבים של 'שתיית קפה', שסיפקו מרחב בטוח וחברתי ללקוחות לבוא וליהנות מהמשקה הפופולרי כמו גם מהדיונים והשיחות התוססים בבית הקפה. זה המקום שבו בתי הקפה של העולם זכו להכרה בינלאומית.

עם הזמן, אמריקה ראתה פריחה של בתי קפה משלה. מהגרים איטלקים הביאו עמם מסורות משלהם להכנת קפה ופתחו בתי קפה בחוף המזרחי. חברות כמו Maxwell House ו-Hills Brothers החלו להפוך את הקפה הארוז מסחרית לפופולרי, והזיכיון ההולך וגדל Starbucks הופיע בשנות ה-70.

הודות לחידושים בטכנולוגיה, "חליטת קפה בבית" הפכה פופולרית יותר ויותר בשנות ה-90, ממכונות אספרסו איטלקיות ועד קפסולות הגשה בודדות. כעת, עם יכולות חליטה ביתיות, עולם שלם של אפשרויות קפה נפתח, ומעניק לאנשים חופש חסר תקדים לבחור את חוויית הקפה המועדפת עליהם.

כיום, שתיית קפה היא אחד המשקאות הפופולריים ביותר בעולם. מדי שנה נצרכים בארה"ב לבדה 3.5 מיליארד כוסות קפה, והביקוש העולמי לקפה אינו מראה סימני האטה. נראה כי ההיסטוריה של שתיית הקפה רחוקה מלהסתיים, והרעיונות היצירתיים והחדשניים ביותר ביצירה ובצריכה של קפה עוד לפנינו.

מעזים באתיופיה ועד לאטה בשעת לילה מאוחרת באמריקה, המסע של הקפה ראה אותו מטייל ברחבי העולם. תזכורת טעימה לכך שצעדים קטנים יכולים להוביל לשינויים גלובליים, קפה סיפק הרבה רגעים קטנים של שמחה וחיבר אנשים בשיחות קטנות ומשנות חיים. בין אם בבית או בבית קפה הומה, אין כמו הלגימה הראשונה מכוס ג'ו טעימה.

קפה הוא חומר ממריץ, וטוב לשתות אותו לפני מכון כושר או בילוי עם נערות ליווי בקריות.

כוכבות פורנו: הצצה מקצועית לתעשיית הסרטים למבוגרים

כשמדובר בתעשיית הסרטים למבוגרים, יש קבוצה אחת מסוימת של אנשים שהפכו שם נרדף לה - כוכבות פורנו. מבצעים אלה שבו קהלים…

כוכבות פורנו: הצצה מקצועית לתעשיית הסרטים למבוגרים

elcome to Tel Aviv: עיר תוססת בלב ישראל

ממוקמת על חוף הים התיכון, תל אביב היא עיר אקלקטית שלא ישנה לעולם. היא מכונה לעתים קרובות "העיר שלא עוצרת לעולם",…

elcome to Tel Aviv: עיר תוססת בלב ישראל

עולמן של נערות ליווי: הצצה למקצוען, דעותיהן ואישיותן

נערות ליווי היו חלק מהחברה במשך מאות שנים, לעתים קרובות אפופות סודיות ונשפטות על פי נקודות המבט הצרות של החברה. עם…

עולמן של נערות ליווי: הצצה למקצוען, דעותיהן ואישיותן