ליידי X גאגא

התמכרות למין: הסכנות של כפייה מינית בלתי נשלטת

התמכרות למין: הסכנות של כפייה מינית בלתי נשלטת

עבור אנשים מסוימים, סקס הופך לאובססיה והתמכרות. כאשר אדם תלוי פסיכולוגית בהתנהגות מינית, עד כדי כך שיש לו השפעה על חיי היומיום שלו, זה ידוע כהתנהגות מינית כפייתית או התמכרות למין.

האגודה האמריקאית למחנכים, יועצים ומטפלים למיניות (AASECT) רואה בהתמכרות למין עיסוק מוגזם במחשבות, פנטזיות ופעילויות מיניות שאדם ממשיך לעסוק בהן למרות התוצאות החמורות. האבחנה של התמכרות למין היא עדיין בין השנויות ביותר במחלוקת, כאשר חלק מהקלינאים, התיאורטיקנים והחוקרים טוענים שהיא אינה קיימת, ואחרים טוענים כי מדובר בהתמכרות אמיתית חמורה כמו כל התמכרות אחרת.

דירות דיסקרטיות בחולון
ההשפעות הנפוצות של התמכרות למין יכולות לכלול: רגשות אשמה, בושה והשפלה; רמות גבוהות של חרדה ומתח; הפרעה למערכות יחסים; עלויות כספיות; בעיות ביצועים בעבודה; התנהגות מסוכנת; ואובדן ריכוז ומיקוד.

כמו התמכרויות אחרות, התמכרות למין יכולה לנבוע ממגוון סיבות, כולל פיזיות, פסיכולוגיות או שתיהן. במקרים מסוימים, אנשים עם מצבים נפשיים קיימים יכולים להיות מועדים יותר לפתח התמכרות למין, במיוחד אם יש להם רמה נמוכה של ערך עצמי, או תחושת זהות לא יציבה.

מחוץ לבריאות הנפשית של האדם, גורמי אורח חיים יכולים להשפיע על הסיכון שלהם לפתח התמכרות למין. אנשים הנאבקים עם שימוש בסמים בדרך כלל יש סיכון מוגבר בשל ליקויים בתהליכי החשיבה שלהם, כמו כל מי שחי עם רמה גבוהה של מתח או חרדה.

אפשרויות הטיפול בהתמכרות למין יכולות לכלול פסיכותרפיה, תרופות, קבוצות תמיכה, משאבי עזרה עצמית וגישות הוליסטיות. הטיפול המקצועי צריך להיות מותאם לצרכיו הספציפיים של האדם, בהתאם לחומרת וסוג ההתמכרות שלו. בפסיכותרפיה, טכניקות כמו טיפול קוגניטיבי התנהגותי יעילות בסיוע לאנשים לזהות ולהחליף דפוסי התנהגות מינית לא בריאים בבחירות חיוביות ובריאות יותר.

למרות התנהגות מינית כפייתית היא מצב רציני, יש אפשרויות עבור אלה הנאבקים עם זה. בקשת עזרה מאיש מקצוע מוסמך בתחום בריאות הנפש היא הדרך הטובה ביותר להתחיל את תהליך הריפוי ולהחזיר את השליטה. כמו בכל התמכרות, ההחלמה אפשרית עם עזרה ותמיכה.

כוכבות פורנו: הצצה מקצועית לתעשיית הסרטים למבוגרים

כשמדובר בתעשיית הסרטים למבוגרים, יש קבוצה אחת מסוימת של אנשים שהפכו שם נרדף לה - כוכבות פורנו. מבצעים אלה שבו קהלים…

כוכבות פורנו: הצצה מקצועית לתעשיית הסרטים למבוגרים

elcome to Tel Aviv: עיר תוססת בלב ישראל

ממוקמת על חוף הים התיכון, תל אביב היא עיר אקלקטית שלא ישנה לעולם. היא מכונה לעתים קרובות "העיר שלא עוצרת לעולם",…

elcome to Tel Aviv: עיר תוססת בלב ישראל

עולמן של נערות ליווי: הצצה למקצוען, דעותיהן ואישיותן

נערות ליווי היו חלק מהחברה במשך מאות שנים, לעתים קרובות אפופות סודיות ונשפטות על פי נקודות המבט הצרות של החברה. עם…

עולמן של נערות ליווי: הצצה למקצוען, דעותיהן ואישיותן